fbpx

Mit fogyassz, ha ízületi gyulladással küzdesz vagy szeretnéd elkerülni?

Gyümölcsök, Zöldségek
A fokhagyma, cseresznye és más bogyós gyümölcsök oldják és semlegesítik a húgysavat.
A nyári gyümölcsök, zöldségek között különösen sok az antioxidánsbomba, a bogyós gyümölcsök, paradicsom, brokkoli, spenót, babfélék, répa, ananász, kelkáposzta, salátafélék.
A spenót, a kelkáposzta, a mángold, a salátafélék gazdagok klorofillban és fitokemikáliákban, amelyek segítenek a fertőzések elleni küzdelemben, a gyulladáscsökkentésben és erősítik az immunrendszert.

A brokkolit azért érdemes külön kiemelni, mert a sulforafán nevű összetevője a kutatások szerint lassítani képes az ízületi gyulladás előrehaladását. Ezen kívül nagyszerű K- és C-vitamin forrás. Azonban ügyeljünk rá, hogy mindig félpuhára főzzük, máskülönben elillannak értékes összetevői!

A gyömbér egy másik univerzális gyulladást csökkentő növény. 12 féle antioxidánst tartalmaz, és ezek mindegyike gyulladást csökkentő hatású. Fogyaszthatod teaként, illik a csirkéhez, a halhoz, levesbe főzve is fogyaszthatod. 

Az ananászt is érdemes enned ízületi fájdalom esetén, mert magas bromelain tartalma segít a gyulladásos panaszok mérséklésében.

  

 

Almaecet
Az almaecet gyulladást csökkentő hatása is jól ismert. Egy pohár meleg vízbe tegyél egy evőkanál almaecetet, és egy kevés mézzel még nem is lesz olyan rossz ízű ez a gyulladást csökkentő keverék. Az almaecet serkenti az anyagcserét, elősegíti a zsírok lebontását, méregtelenít és víztelenít, tisztítja a veséd. A legtöbb fogáshoz néhány cseppnyi is elég belőle.

Ehhez használhatod: Gomba- vagy sajtsalátához, nyers zöldségtálakhoz, szárnyashúsból készült ételekhez, sült halakhoz.

Halak
A tengeri halak, azok közül is a zsírosabb példányok, rengeteg egészséges omega-3 zsírsavat tartalmaznak, amelynek gyulladáscsökkentő hatása jelentős az ízületi gyulladás tüneteinek enyhítésében. Ezért hetente legalább egyszer érdemes szardíniát, makrélát, tonhalat, lazacot fogyasztani.

Magvak
Ha nem tudod megenni a halakat, omega-3 forrásként választhatsz chia magot, lenmagot vagy olaját és dióféléket.

Humusz
Az energiadús humusz többféle egészséges, telítetlen zsírsavakban gazdag olajat tartalmaz.

Zöld tea
A zöld tea fogyasztása szintén antioxidáns hatása miatt erősen javallott ízületi gyulladásnál.

Szezámmag
A szezámmag számos egészségvédő alkotóeleme közül az egyik a magas réztartalom. Ez nemcsak az ízületi gyulladást mérsékli, hanem a csontok rugalmasságát is segít megőrizni.

Vörösbor, de csak mértékkel
A vörösbor is mértékkel fogyasztva nem alkohol, hanem gyógyszer, mert antioxidánst hatása a szabadgyökök oxidáló hatása ellen nyújt segítséget. Fehérbor helyett vörösbort érdemes mértékkel fogyasztani, mert ez jóval erőteljesebb antioxidáns hatással bír. Nagy mennyiségben azonban az alkoholt egészségügyi okokból jobb elkerülni.

Szőlőmagolaj
Zöldes, barnás színű, illata a feldolgozott szőlő illatára hasonlít. Íze enyhén fanyar. Természetes antioxidáns, az antioxidánsok pedig szabadgyökfogók, immunerősítők, gyulladáscsökkentők, antibakteriális (baktériumölők) és antiallergén hatásúak, érvédő, fiatalító hatású.

Fogyasztása: naponta 1 evőkanállal. Jól hevíthető, ezért süthetünk vele húsokat, zöldségeket, valamint ízesíthetünk sajtokat, gyümölcsöket, süteményeket!

Javasolt fűszerek:

Kurkuma
A kurkuma gyulladáscsökkentő erejét a kurkumin nevű hatóanyag adja, ami a mustársárga színért is felelős. A kínai gyógyászatban ezer éves hagyománya van.

Chilipaprika
Számtalan csípős paprika létezik a világon, a chili mégis különleges helyet foglal el közöttük. Az Amerikában őshonos növény termése kapszaicint tartalmaz, ami egy különlegesen erős gyulladáscsökkentő.

Feketebors
Ez a mindennap használt fűszer nagyon jó gyulladáscsökkentő. Jellegzetes íze a piperinnek köszönhető, ami már nagyon kis mennyiségben hatékony.

Oregánó
Nagyon erős antioxidáns, segít megelőzni a szabad gyökök okozta sejtkárosodást. Használhatod ételekben vagy magában is rághatod. Erős gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik és még étvágygerjesztő is.

Rozmaring
A kutatások során a rozmaring mutatta az egyik legerősebb védő hatást gyulladás esetén. Csak az igazán nagy klasszikusok, a kurkuma és a gyömbér tudta megelőzni.

Fahéj
Biztosan van otthon, biztosan használod is, mégsem biztos, hogy tudtad, a fahéj gyulladáscsökkentő is. Sőt, antioxidáns, leköti a szabad gyököket, csökkenti a cukorbetegség és fertőzések kockázatát.

Mit fogyassz, ha ízületi gyulladással küzdesz vagy szeretnéd elkerülni?​
Scroll to top
More in Egészség tippek, Egészséges életmód, Ízületi gyulladás, Nature Mirror krém
Ezeket az ételeket kerüld el ízületi gyulladás esetén

Ezeket az ételeket kerüld el ízületi gyulladás esetén A megfelelő étkezés nagyban hozzájárul az egészségünkhöz. Nincs ez másképp az ízületi...

Close